Om mig

Eftersom jag lovat, antagligen utan att någon varken lyssnat eller brytt (vad nu det är för ord) öronen av sig, kommer här nu en blogg om mitt nya liv i staden Göteborg!

torsdag 11 februari 2010

Filosofi vs fysiologi

Har haft en mycket givande (eller inte) diskussion med mina kära pubvänner aka spexare och annat löst folk; VAD FINNS DÄR RYMDEN TAR SLUT? Denna fråga som plågar mig värre än brännässlor på ett myggbett... Bland de mycket kompetenta och välgenomtänkta svaren bör ett fåtal nämnas:
Sara bidrag i form av inget
CH-s hävdande att rymden är en cirkel
och Johannas allmänna skeptisism

Men ingenting kan vara inget och även en cirkel har avgränsningar som det måste finnas något utanför. Rymdens mysterier får mitt huvud att snurra! Illamåendet kan också bero på sprint-träning i korridoren eller sjukligt jobbig arbetsfysiologilab. Jag har cyklat, andats i volymmätare (tänk er en gigantisk snorkel kopplat till mätutrustning), blivit stucken i fingret, blodtrycksmätt samt pulstagen, och allt på samma gång! Min simultanförmåga har fått sig en ordentlig uppreglering.

Lösningsförslag på livets mysterier emottages tacksamt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar